NASZ ZESPÓŁ

 

 

NASZ ZESPÓŁ TWORZĄ:

 

  • logopeda, pedagog specjalny

 

  • psycholog, terapeutka rodzin, realizatorka programu Szkoły dla Rodziców i Wychowawców

 

  • pedagog, terapeuta zajęciowy i pedagogiczny

 

ANNA OŚCIŁOWSKA

  • logopeda

 

  • pedagog specjalny

 

 

Wykształcenie

  • studia magisterskie na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, kierunek: Pedagogika Specjalna, specjalność: Logopedia

 

  • studia licencjackie na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, kierunek: Pedagogika Specjalna, specjalność: Logopedia

 

  • szkoła biomasażu z elementami fizjoterapii w Centrum Nauki i Biznesu Żak w Łodzi

 

  • studia magisterskie na Politechnice Łódzkiej, kierunek: Organizacja i Zarządzanie, specjalność: Handel i Marketing

Doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując na stanowisku logopedy w jednym z łódzkich integracyjnych przedszkoli

Doświadczenie w obszarze logopedii - praktyki, wolontariat

  • Instytut Pomnik „Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie, Oddział Gastroenterologii, Hepatologii i Zaburzeń Odżywiania

 

  • Instytut Matki i Dziecka w Warszawie, Klinika Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka

 

  • Poradnia Rehabilitacji Dziecięcej w Warszawie

 

  • Przedszkola Miejskie, Przedszkola Integracyjne oraz Szkoły Podstawowe na terenie miasta Łodzi oraz Warszawy

Doświadczenie w obszarze wspomagania rozwoju ruchowego dziecka

Prowadzenie zajęć ruchowych dla mam i ich dzieci w wieku od 3 do 14 m.ż., wspomaganie rozwoju ruchowego dziecka, wzmacnianie więzi z dzieckiem

Szkolenia

  • Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne, mgr Aleksandra Kaczyńska

 

  • Karty Oceny Słuchu Fonemowego - KOSF - test do badania słuchu fonemowego u dzieci w wieku 3-7,5 lat. Ocena prawidłowego i zaburzonego słuchu fonemowego dziecka.

 

  • Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD – test do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do ukończenia 9 r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka, prowadzenie: dr Joanna Gruba

 

  • Metody diagnozowania i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami autystycznymi i zespołem Aspergera, V Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna, Warszawa

 

  • Terapia ręki I i II stopnia, prowadzenie: dr Radosław Rutkowski, mgr Michał Adamski

 

  • Seplenienie (szereg szumiący, ciszący, syczący), prowadzenie: mgr Sylwia Zasada

 

  • Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu, prowadzenie: dr Marta Korendo

 

  • Niedokształcenie mowy o typie afazji. Diagnoza i terapia, prowadzenie: mgr Anna Paluch, mgr Elżbieta Drewniak - Wołosz

 

  • Metody wywoływania głosek, prowadzenie: mgr Alicja Kabała

 

  • Diagnoza i terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, prowadzenie: mgr Małgorzata Łukaszewska

 

  • Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, prowadzenie: mgr Joanna Kowalczyk, mgr Joanna Wójcik

 

  • Klub Aktywnej Mamy, zajęcia ruchowe dla mam i ich dzieci, Warszawa, prowadzenie: Katarzyna Sempolska

 

  • Open Mind Body Ball, szkolenie na piłkach rehabilitacyjnych, prowadzone przez Szkołę Open Mind Health & Fitness Idea

MARIA SPYCHALSKA

  • psycholog

 

  • terapeutka rodzin

 

  • realizatorka programu Szkoły dla Rodziców i Wychowawców (uzyskany Certyfikat Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie)

Doświadczenie zawodowe

  • wieloletnia praca w poradniach psychologiczno-pedagogicznych dla dzieci i młodzieży oraz w organizacjach pozarządowych nastawionych na wspieranie rozwoju rodziny

 

  • doświadczenie w zakresie pracy terapeutycznej z małżeństwami i rodzinami

 

  • wieloletnie doświadczenie w zakresie edukacji rodziców, opiekunów, wychowawców

W Logołodziance prowadzi:

  • indywidualne konsultacje psychologiczne

 

  • warsztaty w postaci treningu umiejętności komunikacyjnych adresowane do rodziców, opiekunów i wychowawców. Prawidłowa komunikacja rodziców i opiekunów jest niezbędna przy współpracy z dziećmi w ramach pracy korekcyjnej, jaką jest terapia logopedyczna. Trening będzie obejmować praktyczne ćwiczenia w zakresie umiejętności słuchania i rozumienia, czyli jak słuchać, żeby dzieci mówiły i jak mówić, żeby dzieci chciały nas słuchać i rozumieć. W trakcie warsztatów będą poruszane takie zagadnienia, jak aktywne słuchanie, rozpoznawanie własnych uczuć i dziecka oraz wyrażanie ich, formułowania wypowiedzi empatycznych uwzględniających emocje i potrzeby drugiego człowieka.

 

MAŁGORZATA ZIOMEK

  • mgr pedagogiki posiadający 30-letnie doświadczenie zawodowe

 

  • ukończone studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki i terapii zajęciowej

 

  • posiada 30-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie diagnozy i terapii dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, mającymi różne potrzeby edukacyjne

W Logołodziance zajmuje się:

  • oceną dojrzałości szkolnej dzieci 6-letnich

 

  • wyrównywaniem deficytów rozwojowych i przygotowywaniem dzieci do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej

 

  • oceną trudności w pisaniu i czytaniu

 

  • indywidualną i grupową terapią pedagogiczną

 

  • stymulowaniem rozwoju dzieci o obniżonych możliwościach intelektualnych

 

  • poradami i konsultacjami dla rodziców